tisdag 25 september 2012

Hösten närmar sig

Så härligt när sommaren tagit slut.... och hösten kommer.
Det är som man vaknar till liv igen efter en lång slags vila.
Jag får en sådan skapar lust och en massa idéer. Likaså att få börja träna.

Att ta sina promenader och andas in den klara luften är som att dricka ett glas gott kallt källvatten.
Hela kroppen väcks till liv med ny energi.

Det kanske kommer från vår tid som grottmänniskor vad vet jag.
Kan ju tänka mig att på hösten skulle förråden fyllas med bär och nötter mm.
Kanske därför man är så full av iver att gå på kurser, sticka tröjor, sylta och safta, baka mm. så fort hösten närmar sig.

Men jag blir så trött på alla dessa veckotidningar där det ska bakas mm. och i en annan ska man banta  mm.
Suck... Alltid samma mönster år efter år.
Lika så vad man ska renovera i hemmet.
Våren är kök och badrum och på hösten alla slags rum och en massa tyger. Sommaren ska vi slappa i stora utemöbler och laga mat på enorma utegrillar.
Massa recept här också som man ska banta bort senare.

Att det är så vitt i alla moderna hem har jag en teori om.
Vet inte om det är så men färger skapar känslor.
Vitt är neutralt. Så i vårt stressande samhälle har vi tagit till oss det vita och slitna för att stressa av helt enkelt.
Det blir lite opersonligt många gånger. Nästan som i en stumfilm, men vad gör man inte för att få cilla.

Nellie :-)


 

1 kommentar: