fredag 28 september 2012

Drömmar

Kan man drömma sann drömmar?
Är man synsk om man gör det, eller till och med kanske en "häxa".
Eller är det bara en tolkning av det som händer i livet,
det passar in på något sätt, man får en aha eller dejavu känsla.

Att få en dejavu och se fortsättningen, är det hjärnan som spökar till det eller finns det övernaturliga saker som händer.
Detta händer mig ibland, mer eller mindre.
Ett exempel. Vi är på semester. Ska köpa en sak till svärmor som vattnar blommor och ta hand om posten. Hittar en lykta men det är en spricka i den. Köper den för eget bruk. Kör från butiken och får en syn att svärmor vill ha den. Jag kan ju inte ge en sprucken sak. Kommer hem och sitter och fikar med svärmor, hon fick något annat. Kommer ej ihåg vad men helt plötsligt säger hon och pekar på hyllan, vilken vacker lykta. Ja, den som det är en spricka i.
Hm... var det så att hon skulle ha den i alla fall.

Jag drömmer ofta och kommer ihåg dom flesta.
Ibland är dom så verkliga att man tror att det är verkligt.
Enligt drömmböcker drömmer man i "koder" som tex. vatten står för känslor, hus är din egen kropp, bilen är din energi mm.
Allt är bara en tolkning men kanske är det så att det undermedvetna försöker säga något eller hitta en lösning i det vardagliga livet.

Jag drömde om en kär vän till mig. Jag berättade vad jag hade drömt för henne och under tiden jag beskrev min dröm förstod jag vad jag hade drömt. Jag höll inne min "vetskap" för det som hände var att hon for omkring som en osalig ande och hennes man och son satt och drack öl. Grav öl.

Idag är hon borta. Hennes cancer sjukdom tog henne till slut.
Saknar henne oehört mycket, en verklig sann vän.
Kanske man inte är synsk, utan bara blind för det som händer omkring.

Nellie :-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar