lördag 13 oktober 2012

Gå miste om........

Vad då? Allt är ju upp till var och en vad som är gott eller vackert.
Alla har vi olika smak om saker och ting i våra uppleverser.

Min make och jag åkte på semester en vecka. Provade på en vinskörds resa
i Toscana.
Ja, vad har jag där och göra som inte dricker alkohol, kan man ju undra.
Min kära make för det första. Varför ska han inte få uppleva det jag har valt bort. Det andra är att få komma iväg och upptäcka världen.
Det var ett fantastiskt land. Så vackert, var man än vilade sina ögon på. Vi kom på ett nytt ord, ÖGONBEDÖVANDE vackert.

I alla sammanhang där sprit och fest är involverade undrar dom flesta varför jag inte är "normal" och blir sedd som tråkig för att jag inte dricker.
Citat " Du vet inte vad du går miste om, detta var så gott, ska du inte smaka lite." Det är ju snällt att dom vill att man ska ingå i gruppen och inte ha "tråkigt"
Man KAN VISST ha kul utan alkohol, och så slipper man må dåligt dagen efter dessutom.

När man inte följer den sociala normen undrar ju människor varför.
Denna gången berättade jag inte varför. Denna gången valde jag att inte vara öppen med min stroke. Ville inte vara sårbar.
Ville vara normal, bli sedd som andra friska. Bli accepterad som en i mängden, men ändå kände jag mig utanför.
Varför ska man behöva förklara sig hela tiden. Varför måste man visa upp sin ryggsäck.
Alla har vi ju våra historier, men det är inte alltid man vill prata om dom.

Jag njöt i fulla drag av allt iallafall. Tyckte jag inte gick miste om något.
Jag är så oerhört tacksam över att det gick så bra. Inget haltande eller värk i kroppen och inga trötthets dipp.
Min kamera hjälper mig att fokusera bort allt det där med strokens biverkningar, så många foton blev det.


Tjingiling :-)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar